wymiana paska rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Fery
    Ambiente
    • 2006
    • 236

    #26
    No ja jeszcze nie wymieniałem bo dopiero ma 63kkm.

    Komentarz

    • Paweł T
      Elegance
      • 2006
      • 784

      #27
      Zamieszczone przez Fery
      No ja jeszcze nie wymieniałem bo dopiero ma 63kkm
      A masz od nowości to auto, bo coś mały przebieg jak na dizela
      TDI ASV 140KM 300Nm

      Komentarz

      • idas
        Elegance
        • 2006
        • 828

        #28
        Zamieszczone przez RomanS
        Zamieszczone przez Sigma_74
        nico21 napisał/a:
        czekam az licznik pojawi sie w okolicy 90kkm
        zycze ci tego ...
        Sigma_74, nie ma w tym nic dziwnego, przecieżnico21, ma 2,0 8V benzynę wolnossącą, czyli silnik nie do zajechania. Pasek i rolkę wymienia się wg stopnia zużycia (przynajmniej wg VW - info sprzed lat, może Skoda wprowadziła jakąś normę km lub lat, tego nie wiem). Eksploatuję taki silnik od 12 lat (nie AQY oczywiście :wink: ) i raz wymieniłem pasek i rolkę, ale tylko z tzw. przyzwoitości. Zero oznak zużycia czegokolwiek. Teraz tylko oglądam pasek od czasu do czasu.

        Tyle, że u mnie pasek napędza tylko wałek rozrządu.
        Jeśli w AQY również pompę wody (nie jestem pewien a nie mam ETKI pod ręką) to wtedy oczywiście trochę bardziej jest obciążony. Ale i tak lajtowo w porównaniu do TDI :wink:
        Czyli mam rozumiec ze w przypadku silnika 1.9 SDi jest podobnie?
        VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
        VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

        Komentarz

        • RomanS
          Elegance
          • 2004
          • 804

          #29
          idas, niewątpliwie największym obciążeniom podlega napęd rozrządu w silnikach TDI, a najmniej w wolnossącej benzynie.
          Intuicja podpowiadałaby, że SDI gdzieś pośrodku, tylko czy można tak uogólniać ???
          Wiadomo, że diesel, twardszy bieg silnika itd. ale w benzynie 1,8 T obciążenia też są dosyć zmienne i dynamiczne (stąd amortyzator podpierający rolkę napinacza) a wymiana rozrządu wg ASO to bodajże 180 000 km. Nie zamierzam tego sprawdzać i przy moich 122 kkm zbieram części do wymiany.

          Można by tak długo dywagować, ale gdy komuś zdarzało się np. odpalać silnik "na pych", to wynik rozważań jest wątpliwy.
          IMO każdy wątpliwy przypadek należy traktować jako "do wymiany", ze względu na możliwe konsekwencje zerwania paska.

          A z ciekawości, czy silniki PD mają dłuższe normy "przebiegowe" jeśli chodzi o rozrząd niż VP ? Nie ma wszak napędu pompy wtryskowej, więc obciążenie mniejsze...
          A czy SDI były tylko VP, czy też PD ?
          Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

          Komentarz

          • Fery
            Ambiente
            • 2006
            • 236

            #30
            Przebieg u mnie jest 100% oryginalny.

            Komentarz

            • Arti23
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2005
              • 892
              • Superb II combi (3T5)
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #31
              Zamieszczone przez RomanS
              A czy SDI były tylko VP, czy też PD ?
              z tego co mi wiadomo to tylko VP
              Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

              Komentarz

              • Gugcio
                Ambiente
                • 2006
                • 152

                #32
                ja mam juz prawie 112 000 pierwszy raz rozrzad byl zmieniany przy 59 000 to nastepna wymiana ok 140 000??jak to widzicie??bo slyszalem opinie ze po 100 000 jedne ze po ok 80 000 i sam nie wiem??
                L&K moja pierwsza Miłość
                Hamulce ATE PD + Klocki TRW
                KYB Excel G

                Komentarz

                • bniemiec
                  Classic
                  • 2006
                  • 21

                  #33
                  No w sumie wg teorii to sie zgadza. Ja też mam dokładnie w tej chwili taki sam przebieg jak Ty. Samochód kupiłem niedawno - 3 tyg. temu. Salon który mi go sprowadził z Francji zarzeka się że pasek był wymieniany przy 90 tyś. Jednak ja za bardzo im nie wierzę bo kto sprzedaje samochód wczesniej wymieniając drogie części w nim? A kupiłem go z przebiegiem 108 tyś km. Byłem ostatnio u zaprzyjaźnionego mechanika, rozebrał obudowę i stwierdził że pasek jeszcze jest oryginalny... Uff, już się umówiłem na wymianę 22 sierpnia czyli we wtorek. Takie to cygaństwa człowiek musi znosić... :evil:
                  1.9 TDI ALH Combi Elegance 110KM

                  Komentarz

                  • Gugcio
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 152

                    #34
                    ja mam napewno zmieniony po 59 000 (ksiazka serwisowa) i teraz tylko nie wiem czy teraz czekac 80 000 czy bez niczego smigac kolo 100 000 :-)
                    L&K moja pierwsza Miłość
                    Hamulce ATE PD + Klocki TRW
                    KYB Excel G

                    Komentarz

                    • DGW
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 2330

                      #35
                      Zamieszczone przez bniemiec
                      Byłem ostatnio u zaprzyjaźnionego mechanika, rozebrał obudowę i stwierdził że pasek jeszcze jest oryginalny...
                      sory ale możesz się zapytać swojego "zaprzyjaźnionego mechanika" na jakiej podstawie stwierdził iż pasek nie był wymieniany :?: :?: :?:

                      Nie twierdze że mechanik cię chce naciągnąć a że ASO takie wiarygodne ale jeśli ktoś po popatrzeniu na rozrząd potrafi swierdzić czy był wymieniany czy nie, to jest albo czarodziejem albo tak się zna na robocie... Po założeniu nowych gratów i przejechaniu 1tyś km. na pasku nie ma śladów napisów a to dzięki umieszczonej w bezsensownym miejscu rolce między pompą a wałkiem rozrządu. Pisze właśnie o napisach bo jak sądze na nie właśnie patrzył :shock:

                      Gugcio, moim zdaniem śmiało możesz śmigać a o rozrządzie pomyśleć przy przebiegu 140-150 tyś.
                      NFPNorth-West
                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                      WARSZTAT www.dsize.pl
                      ->
                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                      Komentarz

                      • djczas
                        RS
                        • 2005
                        • 9612

                        #36
                        dobrygrzeswawa, podejrzewam ze aso jest z katowic sławny pan Ś. i z jego wiarygodnością bym dyskutował

                        Komentarz

                        • bniemiec
                          Classic
                          • 2006
                          • 21

                          #37
                          dobrygrzeswawa, hmmm... z tego co stwierdził "mój zaprzyjaźniony mechanik" po rozebraniu obudowy to to że doczytał się tam jeszcze napisów oryginalnych VW. Wołał mnie nawet mówiąc szczerze, żebym sam popatrzył ale olałem sprawę myśląc że jak się doczytał to się doczytał i tyle.

                          Kurde dałeś mi teraz do myślenia czy przypadkiem nie chcą mnie w balona zrobić z tą wymianą. No ale tak jak napisałem samochód ma przejechane w tej chwili 112 tyś km, i nie mam pewności co do wiarygotności salonu, który twierdzi że pasek był robiony. Muszę jeszcze dodać że sprawdzałem w książce serwisowej i wszystkie pieczątki mam orginalne z ASO z Francji do 90 tyś... a tamtejsze ASO raczej są dużo lepsze niż polskie... Sam nie wiem co o tym sądzić teraz. :?
                          1.9 TDI ALH Combi Elegance 110KM

                          Komentarz

                          • Gugcio
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 152

                            #38
                            jesli tam sa serwisowane to pierwsz wymiana powinn byc po 60 tys jak to ma miejsce w niemczech.daj ksiazke do tlumaczenia ;-)
                            L&K moja pierwsza Miłość
                            Hamulce ATE PD + Klocki TRW
                            KYB Excel G

                            Komentarz

                            • bniemiec
                              Classic
                              • 2006
                              • 21

                              #39
                              Dzienks wielkie Gugcio, chyba tak zrobie jutro. Termin wymiany mam ustawiony na ten wtorek. Zawsze mogę jeszcze się wstrzymać, tym bardziej że 750 zeta drogą nie chodzi... Tym bardziej że jeżeli był wymianiany to jeszcze mogę troche pośmigać.
                              1.9 TDI ALH Combi Elegance 110KM

                              Komentarz

                              • DGW
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 2330

                                #40
                                Zamieszczone przez bniemiec
                                po rozebraniu obudowy to to że doczytał się tam jeszcze napisów oryginalnych VW.
                                właśnie sęk w tym gdzie on te napisy zobaczył, przeczytał ponieważ tak jak pisałem wyżej:
                                Po założeniu nowych gratów i przejechaniu 1tyś km. na pasku nie ma śladów napisów a to dzięki umieszczonej w bezsensownym miejscu rolce między pompą a wałkiem rozrządu.
                                Ta rolka poprostu je wyciera

                                jak się już zdecydujesz na wymianę, to po 108 tyś. przebiegu zdemontowane rolki powinny już lekko "szumieć" po zakręceniu w palcach. Możesz jeszcze sprawdzić cechy nabite np. na napinaczu, takie kułeczko z datą. W jaki inny sposób stwierdzić czy rozrząd jest stary, nie wiem. może jeszcze tylko to że pasek powinien mieć już lekkie pęknięcia przy zębach
                                Jak będziesz tłumaczył tę książke to doczytaj się czy była wymieniana pompa wody. jeśli nie to musisz ją również wliczyć w koszta.
                                NFPNorth-West
                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                ->
                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                Komentarz

                                • Gugcio
                                  Ambiente
                                  • 2006
                                  • 152

                                  #41
                                  Dbrygrzeswwa nie wiem jak we francji ale tu w niemczech zaden wrsztat nie wymieni rozrzadu bez pompy.zwlaszcza ze auto na gwarancji.chyba ze na czarno ale jelsi auto serwisowane pompa rowniez wymieniana
                                  L&K moja pierwsza Miłość
                                  Hamulce ATE PD + Klocki TRW
                                  KYB Excel G

                                  Komentarz

                                  • DGW
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 2330

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Gugcio
                                    Dbrygrzeswwa nie wiem jak we francji ale tu w niemczech zaden wrsztat nie wymieni rozrzadu bez pompy.zwlaszcza ze auto na gwarancji.chyba ze na czarno ale jelsi auto serwisowane pompa rowniez wymieniana
                                    No to kolega może mieć następny dylemat: czy wymieniać pompe czy nie?
                                    Ja nie wymieniłem ale jeśli robiłbym rozrząd teraz to pompa też ops:
                                    NFPNorth-West
                                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                    WARSZTAT www.dsize.pl
                                    ->
                                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                    Komentarz

                                    • bniemiec
                                      Classic
                                      • 2006
                                      • 21

                                      #43
                                      hhmm... witam kolegów.

                                      Jeśli chodzi o francuską książkę serwisową, to przetłumaczyłem sobie już kawałek. Wymiana paska rozrządu ma nastąpić przy 90 tyś km. Jeszcze nic o pompie nie wyczytałem. Tłumaczę dalej. W każdym razie dziękuję bardzo za wskazówki. :wink:

                                      [ Dodano: Pon 21 Sie, 06 11:20 ]
                                      Niestety nic o pompie nie wyczytałem. Myslę że przeleciałem książkę dość dokładnie. W pozycji wymiana paska nic na ten temat nie ma, Po prostu jest napisane tylko "wymiana paska rozrządu i rolek napinających, kropka". W ogóle w książce pozycji o pompie nie ma, (tak mi się wydaje).

                                      Kurde, faktycznie mam teraz dylemat. :?
                                      1.9 TDI ALH Combi Elegance 110KM

                                      Komentarz

                                      • Gugcio
                                        Ambiente
                                        • 2006
                                        • 152

                                        #44
                                        u mnie w ksiazce niemieckiej mam pozycje wymiana paska rozrzadu i w okienku obok mam krzyzyk.co do wymiany pompy jestem pewien bo zaden wrsztat nie da gwarancji na usluge.ale jak to mialo miejsce u Ciebie to nie wiem :|
                                        L&K moja pierwsza Miłość
                                        Hamulce ATE PD + Klocki TRW
                                        KYB Excel G

                                        Komentarz

                                        Pracuję...