No ja jeszcze nie wymieniałem bo dopiero ma 63kkm.
wymiana paska rozrządu
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez RomanSZamieszczone przez Sigma_74nico21 napisał/a:
czekam az licznik pojawi sie w okolicy 90kkm
zycze ci tego ...
Tyle, że u mnie pasek napędza tylko wałek rozrządu.
Jeśli w AQY również pompę wody (nie jestem pewien a nie mam ETKI pod ręką) to wtedy oczywiście trochę bardziej jest obciążony. Ale i tak lajtowo w porównaniu do TDI :wink:VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
idas, niewątpliwie największym obciążeniom podlega napęd rozrządu w silnikach TDI, a najmniej w wolnossącej benzynie.
Intuicja podpowiadałaby, że SDI gdzieś pośrodku, tylko czy można tak uogólniać ???
Wiadomo, że diesel, twardszy bieg silnika itd. ale w benzynie 1,8 T obciążenia też są dosyć zmienne i dynamiczne (stąd amortyzator podpierający rolkę napinacza) a wymiana rozrządu wg ASO to bodajże 180 000 km. Nie zamierzam tego sprawdzać i przy moich 122 kkm zbieram części do wymiany.
Można by tak długo dywagować, ale gdy komuś zdarzało się np. odpalać silnik "na pych", to wynik rozważań jest wątpliwy.
IMO każdy wątpliwy przypadek należy traktować jako "do wymiany", ze względu na możliwe konsekwencje zerwania paska.
A z ciekawości, czy silniki PD mają dłuższe normy "przebiegowe" jeśli chodzi o rozrząd niż VP ? Nie ma wszak napędu pompy wtryskowej, więc obciążenie mniejsze...
A czy SDI były tylko VP, czy też PD ?Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
No w sumie wg teorii to sie zgadza. Ja też mam dokładnie w tej chwili taki sam przebieg jak Ty. Samochód kupiłem niedawno - 3 tyg. temu. Salon który mi go sprowadził z Francji zarzeka się że pasek był wymieniany przy 90 tyś. Jednak ja za bardzo im nie wierzę bo kto sprzedaje samochód wczesniej wymieniając drogie części w nim? A kupiłem go z przebiegiem 108 tyś km. Byłem ostatnio u zaprzyjaźnionego mechanika, rozebrał obudowę i stwierdził że pasek jeszcze jest oryginalny... Uff, już się umówiłem na wymianę 22 sierpnia czyli we wtorek. Takie to cygaństwa człowiek musi znosić... :evil:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bniemiecByłem ostatnio u zaprzyjaźnionego mechanika, rozebrał obudowę i stwierdził że pasek jeszcze jest oryginalny...
Nie twierdze że mechanik cię chce naciągnąć a że ASO takie wiarygodne ale jeśli ktoś po popatrzeniu na rozrząd potrafi swierdzić czy był wymieniany czy nie, to jest albo czarodziejem albo tak się zna na robocie... Po założeniu nowych gratów i przejechaniu 1tyś km. na pasku nie ma śladów napisów a to dzięki umieszczonej w bezsensownym miejscu rolce między pompą a wałkiem rozrządu. Pisze właśnie o napisach bo jak sądze na nie właśnie patrzył :shock:
Gugcio, moim zdaniem śmiało możesz śmigać a o rozrządzie pomyśleć przy przebiegu 140-150 tyś.NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
dobrygrzeswawa, hmmm... z tego co stwierdził "mój zaprzyjaźniony mechanik" po rozebraniu obudowy to to że doczytał się tam jeszcze napisów oryginalnych VW. Wołał mnie nawet mówiąc szczerze, żebym sam popatrzył ale olałem sprawę myśląc że jak się doczytał to się doczytał i tyle.
Kurde dałeś mi teraz do myślenia czy przypadkiem nie chcą mnie w balona zrobić z tą wymianą. No ale tak jak napisałem samochód ma przejechane w tej chwili 112 tyś km, i nie mam pewności co do wiarygotności salonu, który twierdzi że pasek był robiony. Muszę jeszcze dodać że sprawdzałem w książce serwisowej i wszystkie pieczątki mam orginalne z ASO z Francji do 90 tyś... a tamtejsze ASO raczej są dużo lepsze niż polskie... Sam nie wiem co o tym sądzić teraz. :?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bniemiecpo rozebraniu obudowy to to że doczytał się tam jeszcze napisów oryginalnych VW.
Po założeniu nowych gratów i przejechaniu 1tyś km. na pasku nie ma śladów napisów a to dzięki umieszczonej w bezsensownym miejscu rolce między pompą a wałkiem rozrządu.
Ta rolka poprostu je wyciera
jak się już zdecydujesz na wymianę, to po 108 tyś. przebiegu zdemontowane rolki powinny już lekko "szumieć" po zakręceniu w palcach. Możesz jeszcze sprawdzić cechy nabite np. na napinaczu, takie kułeczko z datą. W jaki inny sposób stwierdzić czy rozrząd jest stary, nie wiem. może jeszcze tylko to że pasek powinien mieć już lekkie pęknięcia przy zębach
Jak będziesz tłumaczył tę książke to doczytaj się czy była wymieniana pompa wody. jeśli nie to musisz ją również wliczyć w koszta.NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez GugcioDbrygrzeswwa nie wiem jak we francji ale tu w niemczech zaden wrsztat nie wymieni rozrzadu bez pompy.zwlaszcza ze auto na gwarancji.chyba ze na czarno ale jelsi auto serwisowane pompa rowniez wymieniana
Ja nie wymieniłem ale jeśli robiłbym rozrząd teraz to pompa teżops:
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
hhmm... witam kolegów.
Jeśli chodzi o francuską książkę serwisową, to przetłumaczyłem sobie już kawałek. Wymiana paska rozrządu ma nastąpić przy 90 tyś km. Jeszcze nic o pompie nie wyczytałem. Tłumaczę dalej. W każdym razie dziękuję bardzo za wskazówki. :wink:
[ Dodano: Pon 21 Sie, 06 11:20 ]
Niestety nic o pompie nie wyczytałem. Myslę że przeleciałem książkę dość dokładnie. W pozycji wymiana paska nic na ten temat nie ma, Po prostu jest napisane tylko "wymiana paska rozrządu i rolek napinających, kropka". W ogóle w książce pozycji o pompie nie ma, (tak mi się wydaje).
Kurde, faktycznie mam teraz dylemat. :?
Komentarz
-
Komentarz